Dani evropskog obrazovanja u zgradi Rektorata Univerziteta u Beogradu otvoreni su uvodnim predavanjem Ingobert Veena pod naslovom „Šta evropske kompanije traže kod zapošljavanja mladih“ u organizaciji Studentskog parlamenta Univerziteta u Beogradu. Veen je studentima i studentkinjama govorio o esencijalnim veštinama potrebnim za zasposlenje u vodećim evropskim kompanijama.

Da bi uspeli pri zaposlenju u evropskim kompanijama, mladi bi morali da razvijaju svoje ideje u saradnji sa pravim ljudima sa kojima treba da pronađu, kako ističe akademik, zajednički jezik. Neko svoje ideje komunicira putem emocija, neko putem jezika, a neko je jednostavno vizuelni prezenter. Veen napominje da je podela uloga od ključne važnosti za uspeh održivog biznisa, kao i poštovanje saradnika i saradnica. Takođe, za ovog istraživača za uspeh je ključ refleksija – kritički osvrt na prethodne preduzete korake i njihovo ocenjivanje kako bi mladi preduzetnici i preduzetnice znali gde su napravili grešku i nastavili dalje.

Na drugom panelu konferencije govori Aleksandar Marušić iz kompanije IKEA. Marušić je predstavio program radne prakse „ETalent Factory 4.0“, koja u fokusu ima internet poslovanje. Radi se o jednogodišnjem programu koji se odvija u domenu dizajna, marketinga i održivog razvoja i informacionih tehnologija.Takođe, IKEA je kod mladih stažista i stažistkinja traži komnikacione veštine, veštine rešavanja problema, kao i fundamentalno razumevanje gramatike, sintakse, stila i interpunkcije.

Brigom o drugima podstičemo ono najbolje u nama“ – reči su kojima Neda Savičević ispred Hyatt Regency započinje treći panel. Vrednosti koje ovaj hotel ističe za kvalifikaciju kandidata i kandidatkinja su poštovanje, integritet, skromnost, zabava, kreativnost i empatija. Hyatt Regency ima dugogodišnju tradiciju negovanja različitosti među svojim zaposlenima i gaji ideju da svaki zaposleni/a ima svoj lični pečat. Nudi dvanaest pozicija u okviru stručne prakse.

Izgradite svoju karijeru u Societe Generale Srbija! Ana Borisavljević ispred SGB govorila je o izradi stručne prakse i regrutaciji mladih. SGB prima 100 studenata i studentkinja godišnje, pri čemu je bar 50 njih zagarantovano zaposlenje. Na konkurs se mladi mogu prijaviti putem Infosfud-a ili Linkedin-a.

Ana Marija Marinković na petom panelu Dana evropskog obrazovanja govori ispred INO agencije, predstavništva preko 100 različitih univerziteta, škola jezika i srednjih škola u inostrantvu, i važi za najvećeg regrutera za studije u inostranstvu na Zapadnom Balkanu. Zadatak INO agencije jeste da poveže mlade studente i studentkinje sa vodećim univerzitetima i da im pruži osnovne informacije u vezi sa studentskom mobilnošću kroz izgradnju CV-a, motivacionih pisma, potrage za odgovarajućom dokumentacijom i tome slično.